#KalimahALLAH: PAS Semakin Celaru & Keliru... #hamPAS!! #hamPAS!!


KENYATAAN MEDIA: PAKATAN RAKYAT MENYOKONG PENGGUNAAN
KALIMAH "ALLAH" OLEH BUKAN ISLAM

PAS semakin celaru & keliru tentang isu kalimah ALLAH, selepas kata sepakat melalui kenyataan media (video di atas) untuk bersetuju dengan penggunaan kalimah ALLAH dalam terjemahan Injil Bahasa Melayu, hari ini kenyataan bersama Nik Aziz & Dr Haron Din mewakili Majlis Syura PAS menyatakan ketidaksetujuan mereka pula.... Apa kes ni main pusing2... Baru faham??? Politik/kuasa lebih penting ke daripada aqidah ke??? Entah apa jadi dengan Islam di Malaysia nanti jika puak2 khawarij ni memerintah!! #hamPAS

Statement mula-mula Nik Aziz selepas isu kalimah ALLAH 
dibangkitkan semula selepas 'amanat' Lim Guan Eng
dalam ucapan Hari Natalnya...



Dr Haron Din tetap konsisten dengan pendiriannya dari dulu...


statement terbaru dari Nik Aziz... 
Mungkin selepas penjelasan terperinci oleh Dr Haron Din.
YA ALLAH...
ORANG 
TUA 
NI 
BARU 
FAHAM???
YA ALLAH... AMPUNI KENYANYUKANNYA!!




Kalimah Allah Tidak Boleh Diterjemah Ke Dalam Mana-Mana Bahasa - Majlis Syura PAS

KUALA LUMPUR: Majlis Syura Ulama PAS memutuskan kalimah Allah tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa di dunia kerana ia tidak menepati kehendak sebenar kalimah ini.

"Tindakan menterjemahkan kalimah 'God' atau 'Lord' dari mana-mana kitab agama bukan Islam kepada perkataan Allah tidak dibenarkan kerana ia salah dari segi makna dan tidak menepati kehedak sebenar," kata Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Timbalannya, Datuk Dr Haron Din dalam satu kenyataan bersama yang dikeluarkan pada malam Ahad.

Beliau menegaskan penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan bagi penganut bukan Islam boleh membawa kepada kekeliruan yang nyata justeru tindakan tersebut perlulah ditegah.

"Kalimah Allah adalah kalimah khusus yang Allah menamakan diri-Nya.

"Kalimah itu tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa di dunia kerana tidak menepati kehendak sebenar kalimah tersebut.

"Demikian juga tidak boleh kalimah asing hendak diterjemahkan kepada kalimah Allah," menurut kenyataan itu lagi.

Bagaimanapun, Nik Aziz dan Haron Din sepakat menegaskan kalimah Allah adalah alami kerana Allah Tuhan sekalian alam dan sesiapa pun boleh menyebut kalimah Allah seperti mana orang Arab jahiliah yang bukan Islam menyebutnya.

"Allah adalah kalimah suci yang merujuk kepada Tuhan Yang diimani oleh umat Islam, iaitu Allah Yang Esa, tunggal tidak beranak dan tidak diperanakkan," katanya.

[BACA PENUH... KLIK!]

0 comments:

TUKAR!! 20 TAHUN DOH...

...

.

PAKAT BACO DEH!!

...