Kerajaan Pusat Sumbang Bantuan RM500 Setiap Mangsa Banjir Kelantan


RANTAU PANJANG: Mangsa banjir yang berpindah ke pusat pemindahan menerima bantuan RM500 daripada kerajaan pusat bulan ini.

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata, bantuan diberikan kepada mangsa mendaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

“Pendaftaran mangsa banjir yang berpindah ke pusat pemindahan sudah dibuat JKM dan bantuan RM500 itu diagihkan bulan ini,” katanya pada sidang media selepas merasmikan majlis Semarak Gelombang Merah, di Gual Tinggi, dekat sini, semalam.

Sebelum ini, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negara berkata, setiap keluarga berpindah ke pusat pemindahan menerima bantuan RM500 daripada Kerajaan Pusat.

Katanya, ia adalah komitmen kerajaan pusat membantu meringankan beban rakyat selain menepati janji mendahulukan rakyat. “Bagi menerima bantuan ini, mangsa banjir hendaklah berpindah ke pusat pemindahan disediakan serta mendaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

“Saya sudah mengarahkan Majlis Keselamatan Negara (MKN) menyediakan bantuan ini sebaik mangsa kembali ke rumah masing-masing,” katanya. HM

0 comments:

TUKAR!! 20 TAHUN DOH...

...

.

PAKAT BACO DEH!!

...