Mahasiswa Kecewa Bila "Wakil" Mereka @TunFaisal Disingkir Dari Senarai MT!! @NajibRazak @KhairyKj #TF4MT

Seluruh Warga Akademik & Mahasiswa Daripada IPTA & IPTS Kecewa.

1) Seluruh warga akademik dan mahasiswa sedang memerhati dgn penuh minat melihat "wakil" mereka terlibat didalam kepimpinan tertinggi umno.. bayangkan tanggapan negatif yg bakal terpalit pada umno sekiranya penglibatan "wakil" yg amat berpengaruh dan dihormati di alam akademik dan pengajian tinggi dilihat seolah "dibunuh" oleh pihak pengurusan umno atas dasar enggan memberikan definasi yg lebih terbuka dan inklusif dlm mentafsir peraturan dalaman.

2) Walau apapun alasan teknikal yg bakal diberikan oleh pengurusan umno yg dilihat seolah2 sengaja menidakkan penglibatan para ahli akademik dlm kepimpinan tertinggi umno.. masyarakat sudah pasti akan mengenepikan segala alasan teknikal tersebut sebagai sekadar alasan utk menjadikan umno sebagai hak milik eksklusif segelintir melayu elit umno..
..
3) Dalam masa umno berhadapan pelbagai tanggapan dan persepsi negatif drp masyarakat urban amnya dan masyarakat kampus khasnya.. tindakan menidakkan peluang "wakil" mereka utk bersama kepimpinan tertinggi umno bakal memburukan lagi keadaan.

4) Dalam usaha menangani persepsi negatif terhadap umno oleh masyarakat urban dan masyarakat kampus.. mana mungkin masyarakat keseluruhan amnya dan masyarakat kampus khasnya boleh menerima apa pun alasan teknikal yg umno bakal berikan kepada mereka utk mengatakan bahawa pemimpin lulusan spm lebih berkelayakan drp seorang Professor utk menyertai kepimpinan tertinggi umno..?? tidakkah ini bakal menjadikan umno sebagai bahan jenaka dikalangan masyarakat..?? adakah ini message transformasi yg diilhamkan oleh yab perdana menteri dlm usaha mendepani dan menghadapi pru 14 nanti..

5) Oleh yg demikian.. mungkin pihak pengurusan umno wajar mempertimbangkan saranan Dato Raof (sebagaimana disiarkan didalam utusan malaysia pada 23/09/13) yg berjaya berfikir diluar kotak untuk memberikan pengertian dan definasi yg lebih terbuka dan inklusif keatas peraturan sedia ada demi kecemerlangan masa depan umno dan menterjemahkan transformasi politik yg diilhamkan oleh yab perdana menteri..

6) Pelembagaan UMNO, Org UMNO Nk ikut Secara Adil. Pelembagaan ALLAH Ada Org Umno Nk Ikut.- AIMAN KAMARUL



0 comments:

TUKAR!! 20 TAHUN DOH...

...

.

PAKAT BACO DEH!!

...