3,114 PENEROKA FELDA KELANTAN DAPAT BONUS RAYA... BUKAN DARI NIK AZIZ!!


GUA MUSANG - Seramai 3,114 peneroka di 11 Tanah Rancangan Felda seluruh Kelantan, gembira diberi bonus raya membabitkan perbelanjaan RM1.281 juta.

Daripada jumlah itu, sebanyak RM1.178 juta dibayar kepada 2,946 peneroka bersama Felda membabitkan RM400 seorang, manakala RM33,600 kepada 168 peneroka tidak bersama Felda menerima RM200 seorang.

Pengurus Besar Felda Wilayah Gua Musang, Norzuki Mustafa berkata, peringkat pertama pembayaran bonus raya itu tertumpu kepada peneroka di Tanah Rancangan Felda Gugusan Gua Musang.

Beliau berkata, peringkat kedua pada 14 Ogos ini akan diberi kepada peneroka di Tanah Rancangan Felda Gugusan Tanah Merah, dan mereka sempat berbelanja untuk persiapan menyambut Aidilfitri.

“Peneroka Felda cukup bertuah kerana diberi bantuan dan sumbangan secara berterusan,” katanya kepada pemberita selepas majlis Penyampaian Wang Insentif kepada peneroka sempena Hari Raya Aidilfiri 2012 di pekarangan Masjis Felda Chiku 5, dekat sini, petang kelmarin.

Penyampaian insentif itu dilakukan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Paloh, Datuk Nozula Mat Diah dan hadir sama Pengerusi Majlis Belia Felda Negeri Kelantan, Mohd Nor Fazly Mohd Daud.

Menurut Norzuki, selepas ini mereka akan terima baki RM5,000 untuk generasi kedua Felda, selepas selesai bayaran durian runtuh untuk peneroka bersama isteri masing-masing berjumlah RM10,000.

Beliau berkata, hujung tahun ini setiap peneroka yang memiliki saham Felda Global Ventures Holding Berhad (FGVH) akan terima pula dividen hasil penyenaraian di Bursa Malaysia.

“Boleh dikatakan rezeki berterusan hasil berkat mereka bersama Felda,” katanya.-SH

0 comments:

TUKAR!! 20 TAHUN DOH...

...

.

PAKAT BACO DEH!!

...