HARAM UNDI PARTI MENENTANG HUDUD... APA SABDA NABI-NABI PAS??


PAS masih berdolak-dalik berhubung isu berdosa dan haram jika umat Islam mengundi parti yang jelas menolak hukum hudud pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Timbalan Ketua Dewan Ulama Pas Terengganu, Abu Bakar Abdullah berkata, dalam kehidupan hari ini, bukan sahaja orang bukan Islam yang sejak awal lagi menentang hukum Allah, malahan umat Islam sendiri turut melakukan perbuatan serupa.

"Ini jelas, sesiapa sahaja yang melanggar hukum Allah, tak kira sama ada bukan Islam, malah orang Islam sendiri ada yang menolak hukum Allah, ini tak boleh dan berdosa," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas pendapat para ulama serta tokoh agama bahawa umat Islam dilarang menyokong golongan atau parti bukan Islam yang tidak menerima pemerintahan Islam.

Malah, mereka berpendapat, adalah haram dan berdosa bagi umat Islam menyokong parti yang secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam dan hukum hudud.

Sebelum itu, Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah menegaskan adalah haram umat Islam menyokong DAP kerana parti itu secara jelas menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hudud.

Dalam pada itu, Abu Bakar enggan mengulas lanjut berhubung perkara itu sambil menegaskan: "Apa-apa pun tunggu Pilihan Raya Umum Ke-13, bila pakatan pembangkang menang dan memerintah negara, kita akan tetap laksanakan hudud.''

Katanya, Pas konsisten untuk melaksanakan hudud walaupun ditentang oleh DAP.

''Biarlah kita ada kuasa dulu, baru kita laksanakan. Umat Islam perlu ada kuasa di peringkat Persekutuan dan negeri, baru boleh buat hudud," jelasnya. -UM

1 comments:

  1. Anonymous says

    Kalau dah 20 tahun dapat perintah Kelantan tapi masih lagi bercakap nak guna hudud sebagai sistem pemerintahan....masih tak jalan bila lagi???

    Mahu tunggu dapat perintah Malaysia pulak ?????

    Kalau UMNO dan barisan National bergabung dikatakan berdosa..agak-agak PAS yang bergabung dengan DAP yang terang-terang menentang Hudud dapat pahala kok...

    Cakap-cakap retorik macam ni memang modal PAS..agak-agak sampai bila ??????

    PRU 13 hingga bila pun memang inilah modal yang dijaja agar setiap orang akan rasa bersalah jika tak undi PAS . Jadi sama-sama kita tunggu rakyat KElantan menentukan 5 tahun lagi untuk tujuan tersebut...


TUKAR!! 20 TAHUN DOH...

...

.

PAKAT BACO DEH!!

...