GAGAL SEDIAKAN AIR BERSIH... KERAJAAN PAS KELANTAN AKAN DISAMAN??


KOTA BHARU 17 Julai - Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) sedang menimbang untuk menyaman kerajaan Pas Kelantan kerana gagal menyediakan bekalan air bersih yang mencukupi kepada rakyat negeri ini.

Presiden MTRK, Azmi Ali berkata, kegagalan kerajaan Pas Kelantan tersebut mendedahkan rakyat negeri ini kepada pelbagai risiko jangkitan penyakit bawaan air kerana terpaksa menggunakan sumber air tidak bersih.

Beliau berkata, pihaknya sedang mengumpul segala dokumen dan bukti-bukti sebelum tuntutan saman tersebut difailkan dalam waktu terdekat.

“Kita sudah mendapat bukti (kesan penggunaan air tidak bersih) dan dokumen sedang disiapkan," katanya pada Majlis Kesyukuran MTRK di sini malam tadi.

Azmi berkata, pihaknya tidak akan berhenti daripada mendesak kerajaan negeri supaya segera menyelesaikan masalah bekalan air bersih yang terus menghimpit kehidupan rakyat Kelantan. -UM

1 comments:

  1. HomoSepian Cetok says

    Ambo cadangkan MTRK memohon untuk mewartakan Negeri Kelantan sebagai TAMAN NEGARA SERAMBI MEKAH diOIC dan UNESCO.Kita pakat balik pada asal usul, minum air sungai atau air kubang,telaga lagi baik. Rakyat Klaten kita anggap sebagai Flora fauna, pandai2 lah nak hidup sendiri, pelihara lembu kambing, kokok etok disungai,makan yg mana tumbuh. Kerajaan negeri tak perlu fikir untuk mentadbir negeri cuma fikir cara terpantas, terbanyak membawa bijih besi & emas keChina & India melalui Tok Bali tanpa melanggar lembu & kambing. Jangan fikir pasal rakyat kerana rakyat yang cerdikpandai serta yang berfikir dah pindah keluar negeri, yang tinggal dalam negeri adalah taraf mangsa (bodoh,papa kedana, cacat,anak ramai) dan pemangsa (cerdik tapi ganas, YB2,tokey balak & lombong haram). MB dan EXCO cuma tingkatkan produksi cerita2 filem dari SYURGA, keindahan syurga, bidadari dll, saperti filem2 Tamil di India untuk kaum marhaen supaya rakyat dapat layan stim.Rakyat tak perlu pembangunan sebenar di Klaten, cukup sekadar hayal dan stim seolah-olah Putrajaya itu adalah Kota Bharu.MB tingkatkan usaha mengumpul manusia untuk berarak. Rakyat Klaten amat percaya pembangunan melalui perarakan adalah yg paling afdal,tak perlu modal dan usaha gigih.Kerajaan negeri tak perlu buat apa2, cuma makan gaji buta. Klaten jadi natural,semulajadi.Kalau ada masaalah dan wabak penyakit, salahkan UMNO. Ambo rasa kita patut jadi Taman Negara.


TUKAR!! 20 TAHUN DOH...

...

.

PAKAT BACO DEH!!

...